Bert! magazine, Rhoon GolfCenter, najaar 2020

WESCO 19 Op de website is de brochure digitaal te vinden, maar ook op papier is het metalen- en aluminiumaanbod van Wesco-producten indrukwekkend. Daaronder 22 afvalemmers (Pushboy en zijn vrienden, zoals Kickmaster, Kickboy en Spaceboy), 26 keukenacces- soires (waaronder broodtrommels, voorraaddozen en keukenrolhouders), 16 pedaalemmers en een aantal objecten. “Een winkel, zelfs de meest coöperatieve, kan nog niet de helft van ons productaanbod etaleren. Daar is geen plek voor”, zegt Jan in de complete toonkamer in ‘Villa California’. Op internet is alles te zien en te bestellen. Het aantal consumenten dat dit ook werkelijk doet is door de coronacrisis toegeno- men. Ze komen tot de ontdekking dat online bestellen helemaal niet zo spannend is, maar vaak wel ge- makkelijk. Als je maar bij de juiste webwinkels mét keurmerk koopt. Bovendien heb je wettelijk het recht binnen twee weken te retourneren. Voor ons opent het groeiend internetgebruik ook mogelijkheden. Een aantal producten rondom het basisassortiment krijgt nu ook de kans bij de consument terecht te komen.” BUITENKEUKENS Het kookcomfort van binnen naar buiten brengen, daarvoor zijn de buitenkeukens van Wesco ontwor- pen. Ze hebben een moderne uitstraling dankzij een perfecte symbiose tussen de gebruikte materialen. Elk element is modulair opgebouwd, waardoor de keuken bestand is tegen elk weertype. Jan Lodder vertelt dat de basisstructuur van de modules bestaat uit aluminium profielen met een geborsteld, roest- vrijstalen uiterlijk. Het binnenwerk is bekleed met compacte of keramische platen. Ook het aanrechtblad is keramisch en daardoor weerbestendig, UV-resi- stent en robuust. “Zonder kapsones kan ik zeggen dat de keukens heel mooi zijn. Hoewel ik weet van iemand in Barendrecht die een buitenkeuken binnen heeft geplaatst, zijn ze echt voor buiten en op maat gemaakt. Daarom is er altijd eerst een gesprek, zodat we weten wat de klant wil, qua grootte, maar ook wat betreft de apparatuur. In principe kunnen mensen onze buitenkeukens niet zelf installeren. Ze worden in Duitsland al grotendeels in elkaar gezet volgens de wensen van de klant en vervolgens hier naartoe vervoerd en geïnstalleerd. Het elektriciteitswerk is al voorbereid, maar wij voeren dat niet zelf uit. De keukens gaan heel lang mee, zijn duurzaam en zo mi- lieuvriendelijk mogelijk, en kunnen later meeverhui- zen. Bij hevige regen kun je de keuken afdekken met hetzelfde vederlichte, precies pasgemaakte materiaal dat wordt gebruikt om jachten af te dekken.” Volgens Jan is er een ook qua prijs toegankelijker lijn geïntro- duceerd, ‘alumobil’ buitenkeukens, die de consument wel zelf kan afmonteren. Mobiele keukenelementen van topmaterialen, zoals hoogwaardig aluminium met poedercoating tegen weersinvloeden, voor tuin, terras en balkon. “In tegenstelling tot de luxueuzere variant kun je deze ook kopen in onze shop. Het is een ande- re markt, maar deze buitenkeukens bestaan eveneens uit modules. Die staan op wielen en zijn ’s winters gemakkelijk naar binnen te rijden.” Ook in deze serie zijn modules te koop met bijvoorbeeld een rvs-spoel- bak, drankkoeler, teppanyaki-grill of gaskookplaat. ERVARINGSCENTRUM Zo’n 650.000 mensen, onder wie vele Nederlanders, gaan jaarlijks naar het Brand Experience Center in Arnsberg (Sauerland) om in een witte, monumentale villa de hele collectie te bekijken. Er is ook een mu- seum waarin bezoekers een tocht door de tijd kunnen maken en de producten van toen en nu kunnen zien. Informatie: www.wesco-shop.com

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=